Teafesztivál: bemutatjuk Kis Buddhát

Buddha sokáig kereste a megvilágosodást
Kis Buddhával folytatódik a Teafesztivál! Csatlakozz hozzánk a megvilágosodáshoz vezető úton, ahol a tea és meditáció egymásra találnak.

Legújabb fellépőnk a Kis Buddha ízesített zöld tea, amely különleges ízével segít az ókori bölcs tanaiban minél jobban elmélyülni. Ez a zöld tea igazi nyári hangulatot biztosít, miközben ellazít és relaxál. Add át magad a zennek, nézd meg A kis Buddha című filmet, és folytatódjon a Teafesztivál, induljunk el együtt a megvilágosodás felé vezető úton!

Buddha sokáig kereste a megvilágosodást
Buddha sokáig kereste a megvilágosodást

Buddhizmus dióhéjban

Buddháról a legtöbb embernek ma is egy kövér, mosolygó szobor jut eszébe, pedig a buddhizmus alapítójáról ez a bennünk élő kép teljesen téves. Gautama Sziddhártha Kelet-Indiában élt és tanított még időszámításunk előtt, hozzávetőleg a 6. és 4. század között. 29 évesen hagyta hátra feleségét és csecsemő fiát, hogy az igazság keresésének szentelje az életét. Évekig aszkéta életet folytatott, de rájött, hogy így csak elhomályosítja az elméjét. Végül 35 évesen, a Bódhifa alatt meditálva vált buddhává, azaz “megvilágosodottá”.

A buddhizmus nem tipikusan “istenhívő” vallás, és Buddha sem volt isten. Az úgynevezett buddha eredeti értelmezés szerint a tudat tökéletesen megvalósított állapotát jelenti. A buddhizmusban azonban azt az embert is Buddhának nevezik, aki a dharma követésével megvilágosodott, felismerte a „tökéletes igazságot”, és megszabadult a létforgatagból, a „szamszárából”. Az első ilyen ember maga Gautama Sziddhártha volt.

Buddha tanítása szerint a megvilágosodás a legmagasabb szintű időtlen öröm. A buddhizmus célja megszabadulni a szenvedéstől, és elérni a nirvána állapotát. Ha ez sikerül, az ember kilép az újjászületés és szenvedés örökös körforgásából.

Jó tudni: A buddhizmuson belül három nagy irányzat fejlődött ki: a hínajána (“kis szekér”), a mahájána (“nagy szekér”) és a vadzsrajána (“gyémánt szekér, vagy hordozó”) buddhizmus. Mindhárom a megvilágosodás elérését célozza, a zen pedig a mahájána buddhizmust követő iskolák összefoglaló japán elnevezése.

Kis Buddha a meditációban is segít
Kis Buddha a meditációban is segít

Világosodj meg Kis Buddhával!

A meditáció az út a megvilágosodás felé, az úton pedig jó, ha van veled egy társ, mondjuk Kis Buddha. A megismeréshez vezető meditáció előtt készíts magadnak egy csésze Kis Buddha ízesített zöld teát! 1 teáskanálnyi teát 2 dl 80°C-os vízzel önts fel, majd három perc után szűrd le. Úgy érheted el, hogy 80°C-os legyen a víz, hogy ha felforralod és 2 percig hűlni hagyod.

A Kis Buddha ízesített zöld tea összetéveszthetetlen ízét összetevőinek köszönheti. Tartalmaz ugyanis zöld Sencha teát, ananászt, papayát, édesgyökeret, szantálfát, piros borsot és római kamillát. Egyedi aromája már a tea elkészítése előtt elvarázsol és illatával segít ráhangolódni arra, hogy saját magad megismerésén keresztül te is megtaláld a “tökéletes igazságot”.

Nyugodt környezetben te is elindulhatsz a megvilágosodás felé vezető úton
Nyugodt környezetben te is elindulhatsz a megvilágosodás felé vezető úton

Hogyan meditálj Kis Buddhával?

Habár kívülről furának tűnhet egy meditáló ember, a gyakorlat mégis rendkívül hasznos, hiszen jó hatással van a mentális és testi egészségünkre is. Javítja a hangulatot, enyhíti a depressziót, oldja a szorongást és a pánikbetegség tüneteit, csökkenti a stresszt, miközben javítja a memóriát és jót tesz a kreativitásunknak is. Meditációhoz elsőként keress egy nyugodt, csendes helyet, ahol teljesen le tudod csendesíteni a tudatod és nyugodtan elkortyolhatod a zöld teád.

Itt máris beszerezheted a meditációhoz illő teádat:

Többféle meditációs gyakorlat létezik, ezeknek a célja is más és más. A buddhista meditáció mentális tevékenysége három fő tényező körül összpontosul. Ezek: az erőfeszítés (vájáma), az éberség (szati) és összeszedettség (szamádhi). Meditálni lehet ülve, állva, séta közben és fekve is. Érdemes napi fél órát rászánni erre a tevékenységre, lehetőleg kora reggel, mielőtt elkezdenéd a napod, vagy kora este, miután befejezted azt. Az ülő póz jó a tes energiáinak összhangba hozására és a figyelem egy pontra irányítására. Séta közben egyfajta áradó figyelmet fejleszthetünk ki, míg az állás az energiaegyensúly megteremtéséhez ideális. A fekvés pedig lazító hatású, de nagy rá az esély, hogy az ilyen meditáció közben az ember elalszik vagy álmodozni kezd.

Az összpontosításunkat fokozatosan kell fejleszteni, hiszen nagyon nehéz mindent kizárva csak magunkra koncentrálni. Ugye neked is több téma zakatol épp a fejedben? Kezdetben tehát úgy segíthetünk elő egy szilárdabb összpontosítást, hogy egy alkalommal tapasztalatunknak csak egyetlen aspektusát vizsgáljuk. Majd később, minél jobban el tudsz mélyülni, annál inkább ki tudsz kapcsolni és összpontosítani. A lényeg, hogy megfelelő útmutató mellett, megfelelő tudatállapotban láss neki. Itt találsz egy összefoglalót a meditálás módszereiről.

Összefoglalás

A teafőzés, buddhizmus és meditáció a Kis Buddha ízesített zöld teában egyesül. A szertartásos teakészítés során ugyanis már rá tudsz hangolódni a meditációra. A tea íze és illata segít a hétköznapi gondolataidtól megszabadulni, hogy a buddhizmus tanításai szerint te is elindulhass a megvilágosodás, a teljes megismerés felé vezető úton. A lényeg, hogy tedd meg az első lépést, és ne riadj vissza akkor se, ha elsőre nem megy minden úgy, ahogy tervezted! Kortyolj a teádba és kezd ilyenkor újra!

Próbáld ki többi zöld teánkat is!

Olvasni jó, teával még jobb

További cikkek

Maradjunk Kapcsolatban

Tea élmények és hírleveles akciók. Mert a teázás egy életforma, tarts velünk!